z dnia 05-06-2023r.
Warunkiem przyjęcia dywanu do czyszczenia jest zapoznanie się przez Klienta z regulaminem pralni. Klienci zlecający usługę czyszczenia potwierdzają zapoznanie się z warunkami Regulaminu Pralni.
§ 1 INFORMACJE OGÓLNE:
1. Wykonawcą usługi (Zleceniobiorcą) pranie/czyszczenie dywanów jest Spółka Ortus Capital Sp. z o.o. z siedzibą w Przemyślu, ul. Batorego 4, 37-700 Przemyśl, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000418160, dalej jako: Wykonawca usługi lub Pralnia Ortus.
2. Wszelkie roszczenia i reklamacje dotyczące usługi prania/czyszczenia dywanów należy kierować do Spółki Ortus Capital Sp. z o.o. z siedzibą w Przemyślu.
3. Wykonawca usługi zastrzega prawo do odmowy przyjęcia i wykonania zlecenia lub odstąpienia od umowy, w sytuacji gdy, pomimo wcześniejszych oględzin zostanie stwierdzone, że dywan nie nadaje się do prania/czyszczenia lub istnieje ryzyko jego uszkodzenia.
4. Standardowy termin realizacji usługi wynosi do 7 dni, jednakże w przypadku znacznej ilości realizowanych zleceń lub z przyczyn niezależnych od Wykonawcy usługi (tzw. siła wyższa), realizacja usługi okaże się niemożliwa, wówczas Wykonawca usługi poinformuje klienta o opóźnieniu w momencie przyjmowania zlecenia lub telefonicznie.
5. Wysokość opłaty za usługę prania/czyszczenia dywanu określa cennik Ortus
6. Opłata za usługę prania/czyszczenia dywanu pobierana jest w całości w dniu zlecenia usługi.
7. Wycena usługi następuje zgodnie z cennikiem Ortus, jednakże przyjmuje się, że:
a. cena usługi prania/czyszczenia dywanu o powierzchni mniejszej niż 1m2 wynosi tyle ile cena za wykonanie usługi prania/czyszczenia dywanu o powierzchni równej 1 m2.
b. powierzchnia dywanów z frędzlami mierzona jest wraz z długością frędzli.
8. Klient zobowiązany jest do odebrania dywanu w ciągu 7 dni od wyznaczonej daty odbioru.
9. W przypadku wydłużenia przez Wykonującego usługę terminu realizacji usługi, zgodnie z § 1 ust. 4, Klient jest zobowiązany do odebrania dywanu w ciągu 14 dni od wyznaczonej daty odbioru
10. W przypadku zaniechania przez Klienta odebrania dywanu (dywanów) we właściwym terminie, zgodnie z § 1 ust. 8 lub § 1 ust. 9 Regulaminu, Wykonawca usługi jest uprawniony do obciążenia Klienta kosztami przechowywania w wysokości:
a. 10 % ceny usługi - za przechowywanie przez okres do 30 dni po terminie właściwym do odebrania dywanu (dywanów),
b. 20 % ceny usługi - za przechowywanie przez okres od 31 dni do 60 dni po terminie właściwym do odebrania dywanu (dywanów).
c. 50 % ceny usługi - za przechowywanie przez okres od 61 dni do 90 dni po terminie właściwym do odebrania dywanu (dywanów).
11. W przypadku zaniechania przez Klienta odebrania dywanu (dywanów) w ciągu 90 dni od właściwego terminu, zgodnie z § 1 ust. 8 lub § 1 ust. 9 Regulaminu, Wykonawca usługi jest uprawniony do przekazania przedmiotu usługi do dowolnej instytucji społecznej.
12. Wykonawca usługi świadczy również usługę obszywania dywanów, jednakże skorzystanie z tej usługi możliwe jest wyłącznie po wcześniejszym skorzystaniu z usługi prania/czyszczenia dywanu w Pralni Ortus i podlega dodatkowej opłacie, zgodnie z przyjętym cennikiem.
§ 2 INFORMACJE DODATKOWE DOTYCZĄCE USŁUGI:
1. Klient, w momencie zlecania usługi prania/czyszczenia dywanu, jest zobowiązany do poinformowania Wykonawcę usługi o podejmowanych próbach samodzielnego prania/czyszczenia dywanu w szczególności rodzaju użytych środków.
2. Wykonawca usługi świadczy usługę prania/ czyszczenia dywanów przy wykorzystaniu metody Na wskroś (tzw. kąpiel wodna), zaś Klient wyraża na to zgodę niezależnie od wskazań na etykiecie dywanu.
3. W przypadku zlecenia przez Klienta wykonania usługi prania/czyszczenia dywanów z: wiskozy, jedwabiu, bawełny lub skóry z wykorzystaniem metody Na wskroś, Klient ponosi odpowiedzialność za ewentualne zniszczenia i uszkodzenia ich struktury.
4. W przypadku zlecenia przez Klienta wykonania usługi prania/czyszczenia dywanów z: tzw. wysokim włosiem, polipropylenu lub poliestru, Wykonawca usługi zastrzega, że widoczne na dywanach po wykonaniu usługi uszkodzenia, takie jak: rozdwojone końcówki, zmechacenia i wgniecenia są wynikiem dotychczasowego użytkowania i zużycia, nie zaś efektem wadliwie wykonanej usługi.
5. W przypadku zlecenia przez Klienta wykonania usługi prania/czyszczenia dywanów, które posiadają wyraźne ślady uszkodzeń, zwyczajowego zużycia, Wykonawca usługi nie ponosi odpowiedzialności i nie odpowiada za przywrócenie dywanu do stanu sprzed ww uszkodzeniem czy zużyciem. Przedmiotem usługi jest usunięcie plam i zabrudzeń, a nie przywrócenie stanu dywanu do stanu sprzed uszkodzeniem czy zwyczajowym zużyciem.
6. W przypadku zlecenia przez Klienta wykonania usługi prania/czyszczenia dywanów: klejonych, podklejanych lub usztywnianych tzw. mączką kostną, Klient ponosi odpowiedzialność za ewentualne rozklejenie i uszkodzenia powstałe wskutek wykonania usługi.
7. W przypadku zlecenia przez Klienta wykonania usługi prania/czyszczenia dywanów wykonanych z włókna polipropylenowego i poliestrowego, w szczególności tzw. dywany shaggy i dywany używane przez zwierzęta, Wykonawca usługi zastrzega, że dywany mogą mieć nieprzyjemny zapach, co nie świadczy o wadliwości wykonanej usługi.
8. Wykonawca usługi nie gwarantuje wywabienia charakterystycznego zapachu z dywanów wełnianych z racji, że zapach jest wynikiem naturalnej wilgoci znajdującej się w wełnie.
9. Wykonawca usługi zastrzega, że w wyniku wykonanej usługi prania/czyszczenia dywanów, dywany wełniane mogą ulec skurczeniu, co jest zjawiskiem normalnym.
10. Wykonawca usługi nie gwarantuje wywabienia wszystkich plam i zanieczyszczeń dywanów, w szczególności tych powstałych z herbaty, kawy, lakierów do paznokci, klejów, bejcy, farb, rdzy, moczu, wina, soków, napojów, tłuszczów, wosku, pleśni oraz plam niewiadomego pochodzenia.
11. Klient zobowiązany jest do poinformowania Wykonawcę usługi o plamach i zabrudzeniach wymienionych w § 2 ust. 4 Regulaminu.
12. W przypadku stwierdzenia przez Wykonawcę usługi, istnienia plam i zabrudzeń, wymienionych w § 2 ust. 4 Regulaminu, o których Klient nie poinformował w momencie zlecania wykonania usługi prania/czyszczenia dywanu, Wykonawcy usługi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy.
13. Wykonawca usługi nie odpowiada za ukryte plamy i zanieczyszczenia, które ujawnią się w trakcie prania/czyszczenia dywanu i bezpośrednio po praniu/czyszczeniu dywanu.
14. Wykonawca usługi nie gwarantuje zneutralizowania intensywnych i przykrych zapachów oraz zabrudzeń (np. mocz, wymiociny, zapach po zwierzętach).
15. Wykonawca usługi nie odpowiada za uszkodzenia dywanów powstałych wskutek istnienia ukrytych wad.
16. Wykonawca usługi, w ramach wykonanej usługi prania/czyszczenia dywanu może wykonać transport rzeczy na adres wskazany przez Klienta.
17. Usługa transportu rzeczy podlega dodatkowej opłacie, zgodnie z przyjętym cennikiem.
§ 3 REKLAMACJE:
1. Klient zobowiązany jest do sprawdzenia jakości wykonania usługi na miejscu, w chwili odbioru dywanu.
2. Reklamacje Klientów w zakresie wykonanej usługi prania/czyszczenia dywanu, przyjmowane są do 2 dni roboczych od momentu odbioru dywanu przez Klienta.
3. Podstawą Klienta do zgłoszenia reklamacji wykonanej usługi prania/czyszczenia dywanu jest druk przyjęcia dywanu, paragon bądź faktura za usługę.
4. Zgłoszenie reklamacji w zakresie wykonanej usługi prania/czyszczenia dywanu nie stanowi podstawy do wstrzymania się przez Klienta z regulowaniem należności za usługę prania/czyszczenia dywanu.
5. Wykonawca usługi jest zobowiązany do pisemnego ustosunkowania się do zgłoszonej reklamacji, w terminie 14 dni od dnia jej zgłoszenia przez Klienta.
6. W przypadku zaistnienia potrzeby zasięgnięcia opinii rzeczoznawcy co do zasadności zgłoszonej reklamacji, czas rozpoznania reklamacji ulegnie wydłużeniu do momentu uzyskania opinii.
7. Wykonawca usługi jest zobowiązany do pisemnego ustosunkowania się do zgłoszonej reklamacji w terminie 7 dni od dnia uzyskania opinii, o której mowa w § 3 ust. 6 Regulaminu.
8. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się odpowiednio przepisy Kodeksu cywilnego.
Administratorem Państwa danych jest Spółka Ortus Capital Sp. z o.o. z siedzibą w Przemyślu, ul. Batorego 4, 37-700 Przemyśl, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000418160.