Informacje
Regulamin prania odzieży
"ORTUS PERFECT CLEANING"
z dnia 22-05-2024r.
INFORMUJEMY, ŻE:
a) Mocne zabrudzenia oraz niektóre plamy mogą być niemożliwe do całkowitego usunięcia
b) Wykonawca usługi nie gwarantuje wywabienia wszystkich plam i zanieczyszczeń, w szczególności tych powstałych z herbaty, kawy, lakierów do paznokci, klejów, bejcy, farb, rdzy, moczu, wina, soków, napojów, tłuszczów, wosku, pleśni oraz plam niewiadomego pochodzenia
c) Obszycia ze sztucznej skóry (skaju) mogą zesztywnieć i popękać oraz zafarbować odzież.
d) W miejscach uszkodzonych przez mole (lub inne insekty) po wykonaniu usługi pojawią się widoczne dziurki, zaś w miejscach narażonych na intensywne tarcie w trakcie użytkowania po praniu mogą pojawić się przetarcia (rozdarcia) oraz zmiana koloru.
e) Barwniki o niskiej jakości stosowane w odzieży mogą spowodować miejscowe zanikanie koloru, zmianę koloru lub całkowite rozjaśnienie barwy odzieży.
f) Wyroby zawierające puch (np. kurtki, kołdry) w procesie czyszczenia mogą ulec deformacji, na tkaninie mogą pozostać ślady po oczyszczaniu puchu z jego naturalnej warstwy.
g) Odzież posiadająca guziki, klamry i inne ozdoby przed oddaniem do czyszczenia powinny być usunięte, w przeciwnym wypadku pralnia nie ponosi za nie odpowiedzialności.
h) Pralnia nie ponosi odpowiedzialności za szkody w odzieży, których nie można było przewidzieć przed jej przyjęciem, a wynikające z niedostatecznej trwałości farbowania, napisów drukowanych, zbiegania się materiału, impregnacji i innych ukrytych wad.
i) W przypadkach określonych pod literami a-h usługa może być wykonana na wyraźne żądanie klienta i jego ryzyko
j) W przypadku stwierdzenia przez Wykonawcę usługi, istnienia plam i zabrudzeń, o których Klient nie poinformował w momencie zlecania wykonania usługi, Wykonawcy przysługuje prawo do odstąpienia od umowy.
ODZIEŻ SKÓRZANA
ZE WZGLĘDU NA SPECYFIKĘ ODZIEŻY SKÓRZANEJ - JEST TO NATURALNY SUROWIEC RÓŻNYCH GATUNKÓW PODDAWANY WCZEŚNIEJ ZABIEGOM WYPRANIA W NIEZNANYCH NAM WARUNKACH - INFORMUJEMY, ŻE:
a) Odzież może nierównomiernie się wybarwić ze względu na wady skóry, częściowe przetarcia mizdry oraz w miejscach poprzednio zaplamionych.
b) Pierwotne kolory odzieży na skutek czyszczenia mogą ulec zmianom tj. rozjaśnieniu lub zmianie odcienia, w przypadku odzieży z nubuku zmiany koloru mogą być znaczne.
c) W procesie czyszczenia odzież może się skurczyć lub stracić fason.
d) Odzież o obniżonej wytrzymałości skóry lub podszewki (odzież znoszona lub nieprawidłowo wyprawiona) narażona jest na rozerwania (rozprucia).
e) Blizny, skazy, choroby skóry oraz miejsca przetarte w trakcie użytkowania uwidaczniają się w procesie czyszczenia i pozostają po renowacji.
f) Nie da się całkowicie usunąć zabrudzeń z odzieży jasnej – na brzegach i zgięciach rękawów oraz na kołnierzach odzieży
g) Plamy wsiąknięte w tkaninę skóry pozostaną.
h) Uprzedzamy, że wyroby z łatek mogą rozpuścić się lub rozkleić.
i) W przypadku określonych w pkt.3 pod literami a-h klient przyjmuje do wiadomości ryzyko, że usługa może nie odprowadzić do usunięcia wszystkich plam może też doprowadzić do wystąpienia wad opisanych w pkt.3, godzi się na to i oświadcza oddając rzecz do pralni, że przyjmuje da siebie ryzyko z jakim efektem rzecz zostanie wyprana.
REKLAMACJA:
a) Klient zobowiązany jest do sprawdzenia jakości wykonania usługi na miejscu, w chwili odebrania garderoby.
b) Reklamacje Klientów w zakresie wykonanej usługi przyjmowane są w okresie 24 godzin od dnia odebrania garderoby. Reklamację można zgłosić osobiście lub przesłać listem poleconym na adres Spółki: Ortus Capital, ul. Ofiar Katynia 17A, 37-700 Przemyśl.
c) Podstawą zgłoszenia reklamacji wykonanej usługi jest druk przyjęcia garderoby, paragon bądź faktura za wykonaną usługę.
d) Pralnia ustosunkuje się do żądania zawartego w reklamacji w terminie 14 dni od odbioru korespondencji z reklamacją; w razie potrzeby pralnia może zasięgnąć opinii rzeczoznawcy co do zasadności reklamacji, co wydłuży okres rozpatrywania reklamacji.
e) W przypadku zaistnienia potrzeby zasięgnięcia opinii rzeczoznawcy co do zasadności zgłoszonej reklamacji, czas rozpoznania reklamacji ulegnie wydłużeniu do momentu uzyskania opinii.
f) W celu i na okres potrzebny do rozpatrzenia reklamacji niezbędne jest pozostawienie w pralni reklamowanej odzieży lub innego asortymentu.
INFORMUJEMY, ŻE:
a) Czyszczenie (pranie) wszelkich wyrobów nie powoduje odnowienia wyrobu do jego stanu pierwotnego z chwili wytworzenia, lecz wyłącznie odświeżenie jego wyglądu z uwzględnieniem stanu, w jakim znajdował się w chwili oddania do prania.
b) Na podstawie art. 471 i art. 472 kodeksu cywilnego, pralnia zobowiązana jest do naprawienia szkody wynikającej z niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które pralnia odpowiedzialności nie ponosi. Odpowiedzialność pralni obejmuje niezachowanie należytej staranności przy wykonywaniu usługi.
c) W przypadku nieodebrania odzieży w ciągu 90 dni od daty zleceni usługi, zostaje ona oddana na cele dobroczynne z uwagi na brak możliwości magazynowania oddanych do pralni.
d) W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się odpowiednio przepisy Kodeksu cywilnego.
Pragniemy poinformować że: Administratorem Państwa danych osobowych jest Ortus Capital Sp. z o. o. z siedzibą w Przemyślu przy ulicy Ofiar Katynia 17 A, 37- 700 Przemyśl. Wpisanego do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000418160.